PUBLIKATIONEN VON MELANIE SCHWEDE
FACHARTIKEL
- Users taking the blame? How service failure, recovery, and robot design affect user attributions and retention, in: Electronic Markets, Vol. 32, Issue 4, S. 2491–2505, 2022 (zusammen mit N. Meyer (geb. Mozafari), M. Hammerschmidt und W. Weiger), Impact Factor: 7,1
KONFERENZBEITRÄGE
- Can Chatbots Be Persuasive? How to Boost the Effectiveness of Chatbot Recommendations for Increasing Purchase Intention, in: Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences, Vol. 56, 2023 (zusammen mit M. Hammerschmidt, N. Mozafari, N. von Schnakenburg)
- "I Will Follow You!" – How Recommendation Modality Impacts Processing Fluency and Purchase Intention, in: Proceedings of the International Conference on Information Systems, Vol. 43,
2022 (with M. Hammerschmidt, N. Zierau, A. Janson, J. M. Leimeister) - Claim success, but blame the bot? User reactions to service failure and recovery in interactions with humanoid service robots, in: Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences, Vol. 55, 2022 (zusammen mit N. Mozafari, W. Weiger und M. Hammerschmidt)
- The Dark Side of Privacy Nudging – An Experimental Study in the Context of a Digital Work Environment, Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences, Vol. 54, 2021 (zusammen mit T. Barev und A. Janson)
- Designing for Social Presence and Leveraging the Outcomes of Customer Service Chatbots, Academy of Management Annual Meeting Proceedings, 2019 (zusammen mit A. Janson und O. Degen)
Kontakt
Melanie Schwede, M.Sc.
Professur für Marketing und Innovationsmanagement
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Georg-August-Universität Göttingen
Platz der Göttinger Sieben 3
(Oeconomicum)
Raum 1.201
37073 Göttingen
Tel. 0551 39-28303
melanie.schwede@uni-goettingen.de